Audiowizualni.pl

Serwis informacyjny polskich producentów filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych i programów telewizyjnych

Jesteś tutaj: Home Partnerzy Magazyn Filmowy SFP

Magazyn Filmowy SFP

O dokumencie i animacji na Forum SFP [fragment, Magazyn Filmowy]

Obecność filmów dokumentalnych i animowanych w programach operacyjnych Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz na antenie Telewizji Polskiej zdominowała – zorganizowane przez Sekcję Filmu Dokumentalnego i Sekcję Filmu Animowanego – tegoroczne Forum Stowarzyszenia Filmowców Polskich, które odbyło się tradycyjnie w ostatnim dniu Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

Czytaj więcej: O dokumencie i animacji na Forum SFP [fragment, Magazyn Filmowy]

Łódź Film Commission. Część 2: Jak przyciągnąć filmowców [Magazyn Filmowy SFP]

W 31. numerze „Magazynu Filmowego” rozpoczęliśmy cykl artykułów na temat Łódź Film Commission, najstarszej komisji filmowej w Polsce. Tym razem opowiemy o najnowszym projekcie miasta: „Łódzkie Przyjazne Filmowcom”.

Czytaj więcej: Łódź Film Commission. Część 2: Jak przyciągnąć filmowców [Magazyn Filmowy SFP]

Kreatywna Polska chce zahamować rozwój zjawiska piractwa [Magazyn Filmowy SFP]

Stowarzyszenie Kreatywna Polska rozkręca się i wzmacnia. Jak skutecznie walczyć z piractwem i zadbać o poszanowanie interesów środowisk twórczych? „Uświadamiamy politykom, spotykając się z liderami ugrupowań politycznych, że kultura jest niezmiernie ważna, a przemysły kreatywne łączą kulturę z biznesem” – mówi Dorota Hawliczek kierująca biurem Stowarzyszenia. „Działamy na rzecz likwidacji piractwa, ale nie działamy przeciwko poszczególnym obywatelom! Staramy się, zwłaszcza poprzez wprowadzanie zmian w prawie, walczyć z koncernami i firmami, które udostępniają dobra kultury nielegalnie i przez to osiągają konkretne, wymierne zyski” – dodaje Hawliczek.

Czytaj więcej: Kreatywna Polska chce zahamować rozwój zjawiska piractwa [Magazyn Filmowy SFP]

Dozwolony użytek [fragment, Magazyn Filmowy SFP]

Dostępność filmu na Chomikuj.pl? To żaden dozwolony użytek! Korzystanie z utworu, rozporządzanie nim i wynagrodzenie za korzystanie to trzy podstawowe uprawnienia majątkowe, które przysługują twórcy dzieła lub jego następcom prawnym.

Czytaj więcej: Dozwolony użytek [fragment, Magazyn Filmowy SFP]

Rozmowa z Katarzyną Majewską [fragment, Magazyn Filmowy SFP]

Czujesz się częścią polskiej branży filmowej?
Słabo znam środowisko. Mieszkam we Wrocławiu, nie w Warszawie, pracuję tylko z Przemkiem Wojcieszkiem. Robimy „małe”, kameralne filmy, z niewielką ekipą, od czasu do czasu pojawia się ktoś nowy. To sprawdzone grono zdolnych i pracowitych ludzi, zasilane za każdym razem utalentowanymi debiutantami. Nie mogę powiedzieć, żeby bardzo trudno było się w tym poruszać. Po prostu robienie filmu wymaga dobrej organizacji pracy sporej grupy osób, dogrania ogromnej ilości elementów i szczegółów oraz absolutnej otwartości na ciągłe zmiany sytuacji. Inną kwestią są pieniądze. Ostatnie dwa filmy Przemka zrobiłam na dwa różne sposoby. Pierwszy – Sekret – wyprodukowałam za własne pieniądze. Stres był gigantyczny. Z jednej strony wszystko musiało się udać, bo był skromny budżet. Z drugiej – choć ograniczenia były duże, to jednak swoboda decyzji, wolność od biurokracji, od pułapek finansowo-prawno-księgowych, dawały niesamowite poczucie wolności i pozwalały na pracę bardzo szybką i skuteczną.

Czytaj więcej: Rozmowa z Katarzyną Majewską [fragment, Magazyn Filmowy SFP]

Targi w Cannes. Telewizja przyszłości? [Magazyn Filmowy SFP]

Każdego sezonu, jesienią i zimą, na Lazurowym Wybrzeżu odbywają się targi telewizyjne. Wiosną są to przede wszystkim formaty i dokumenty (MIPTV), jesienią - seriale i propozycje dla najmłodszych widzów (MIPCOM). Na obu imprezach zawsze dopisuje frekwencja, oscylująca wokół 11-12 tysięcy uczestników i 4 tysięcy wystawców z ponad 100 krajów z całego świata.

Czytaj więcej: Targi w Cannes. Telewizja przyszłości? [Magazyn Filmowy SFP]

Prawo cytatu. Jak wykorzystywać inne utwory w swoich dziełach [fragment, Magazyn Filmowy SFP]

Madonna zapłaciła Abbie za motyw muzyczny. Kiedy i jak cytować? Czy jest to dopuszczalne w każdym rodzaju twórczości? Na jakich zasadach i czy zawsze nieodpłatnie? To najczęstsze pytania dotyczące tego ograniczenia praw autorskich, stanowiącego jeden z wyjątków, gdy za korzystanie z fragmentu utworu nie trzeba płacić jego twórcy.

Czytaj więcej: Prawo cytatu. Jak wykorzystywać inne utwory w swoich dziełach [fragment, Magazyn Filmowy SFP]

Reżyser castingu. Wirtuoz drugich skrzypiec [fragment, Magazyn Filmowy SFP]

Intuicja, znajomość aktorów i pomysły reżysera castingu często decydują o sukcesie filmu. Specjaliści z tej dziedziny od lat starają się o należne uznanie dla swojego fachu.

Czytaj więcej: Reżyser castingu. Wirtuoz drugich skrzypiec [fragment, Magazyn Filmowy SFP]

Klastry przemysłowe, klastry regionalne - specyfika grona w przemyśle filmowym [Magazyn Filmowy SFP]

Coraz częściej terminy ekonomiczne przenikają do życia kulturalnego, nabierając nowych barw znaczeniowych. Jednym z nich jest „klaster”, zwany czasem obrazowo gronem. Co to są klastry i czy w Polsce istnieje klaster filmowy?

Czytaj więcej: Klastry przemysłowe, klastry regionalne - specyfika grona w przemyśle filmowym [Magazyn Filmowy SFP]

Crowdfunding - finansowanie społecznościowe może być szansą zebrania funduszy na produkcję filmową [Magazyn Filmowy SFP]

Jest pomysł, scenariusz, ekipa i entuzjazm, ale brakuje funduszy… Crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, może być w takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem. 

Czytaj więcej: Crowdfunding - finansowanie społecznościowe może być szansą zebrania funduszy na produkcję...

 
 
 
 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!