Audiowizualni.pl

Serwis informacyjny polskich producentów filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych i programów telewizyjnych

Sztuka koprodukcji

Sztuka koprodukcji







"Sztuka koprodukcji"
Per Neumann, Charlotte Appelgren
Wydawnictwo KIPA
premiera: Warszawa, 9 grudnia 2010 r.
liczba stron: 324
okładka kartonowa ze skrzydełkami
papier kredowy sore matt
wymiary: 225 x 180 mm
ISBN: 978-83-929-362-0-6
Cena detaliczna: 50 zł + VAT (5%)


 

 

 

"Sztuka koprodukcji" ma na celu pomóc producentom i wszystkim związanym z przemysłem filmowym w zbadaniu możliwości i zagrożeń związanych z koprodukcją. W książce znajdziecie Państwo analizę różnych pojęć oraz przykłady kluczowych elementów zawartych zazwyczaj w umowach koprodukcyjnych – od istoty doboru odpowiednich partnerów, do podziału przychodów po zakończeniu filmu. Ponadto, książka ta obejmuje także dwanaście studiów przypadku, które dodatkowo ilustrują złożoność koprodukcji.

Książkę "Sztuka koprodukcji" można kupić w biurze KIPA. Możliwe jest także dostarczenie publikacji drogą pocztową. W tym celu prosimy o kontakt poprzez adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    • Cena:
      Koszt książki - 25 zł.
      Do kosztów zakupu należy doliczyć koszty przesyłki [jednej książki] - 11 zł list polecony priorytetowy. 
      W celu omówienia sposobu dostawy prosimy o indywidualny kontakt z biurem KIPA.
    • Sprzedaż detaliczna i hurtowa:
      Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych
      ul. Chełmska 21 bud. 28c
      00-724 Warszawa
      tel./fax: (22) 840 59 01
    • Zamówienia e-mail:
      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sztuka koprodukcji - opinie i recenzje

Zdecydowaliśmy się przedstawić „Sztukę koprodukcji” polskiemu odbiorcy, znajdując w tej książce, ujęte w jednym opracowaniu, doskonałe uzupełnienie wiedzy polskich producentów i adeptów tego zawodu o wielowymiarowości zasad koprodukcji międzynarodowej. Produkcja filmowa jest skomplikowanym procesem, który dla osiągnięcia sukcesu artystycznego i ekonomicznego musi pogodzić czynniki twórcze, osobowe, kulturowe, prawne, finansowe i organizacyjne nie występujące w żadnej innej gałęzi kultury czy przemysłu w takim skomasowaniu i natężeniu. Film jest dziełem wyjątkowym bo współtworzonym przez wiele osób i przeznaczonym do odbioru przez widownię, której nie ma żadna inna dziedzina sztuki. Autorzy książki podkreślili w przedmowie i niejednokrotnie w samej treści jej charakter, który ma za zadanie przedstawić problemowo szanse i zagrożenia jakie niesie ze sobą koprodukcja i wskazywać drogi ich wykorzystania lub zapobieżenia.

Przedstawione w książce przykłady umów są, dla polskiego odbiorcy, wzorami jedynie w sensie zobrazowania zakresu uzgodnień, koniecznych do zminimalizowania ryzyka wystąpienia nieprzewidzianych nieporozumień i problemów w relacjach między partnerami każdej umowy produkcyjnej.

W naszej opinii, w okresie dynamicznego rozwoju polskiego sektora filmowego, wymagającego coraz nowych źródeł finansowania, zabezpieczania zainwestowanych środków i zawierania w tym celu rzadkich do niedawna (lub wciąż) na polskim rynku porozumień i umów wiele, omówionych przez autorów, aspektów koprodukcji powinno być w coraz szerszym zakresie uwzględniane w przygotowaniu produkcji także na rynku lokalnym. Uniwersalnym przesłaniem „Sztuki koprodukcji” jest rola wzajemnego zrozumienia i zaufania między partnerami podejmującymi ryzyko wspólnego tworzenia filmu.

Ewa Borguńska
Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (2010)

Czytaj więcej: Sztuka koprodukcji - opinie i recenzje

 
 
 
 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!